Isnin, 7 Mac 2011

SATU MASJID TERBATAL SOLAT!!!

Assalammualaikum kegkawan n kepada follower ku yg x seramai mana... heheehe.. harap ade la yg sudi jadi follower aku.. Terima kasih kepada yg sudi menjadi follower aku pas nie...
 EH!!!! Nak cakap byk pun x guna... nk tumbuk pun x kena.. so yang leh aku leh wat kat korang just bercerita... begini citenya...

  Kisah nie benar2 berlaku kat aku sewaktu aku kecik2 dulu.. bapak aku suka memberi amaran padaku dengan menjeling garang jika aku membuat sesuatu yg x disukainya... contohnya, jika ke kedai, kalau aku ambik gula-gula, dia akan menjeling padaku.. tu bermakna aku disuruh letakkan semula gula2 tu ke tempatnya semula.( Xda duit kot time tu)
   Satu hari tu, aku ikut bapak aku ke surau utk  solat maghrib. Aku ingat lg.. time tu dah rakaat akhir dah...Time sedang rukuk, aku tengok kain pelikat tok imam tersepit celah punggungnya. Aku yang "KONONNYA" ingin membantu, terus menarik kain yang tersepit itu....
Bapak aku yang sedang solat terus memberi jelingannya padaku. Aku pun faham maksud dia itu, lalu terus memasukkan semula kain pelikat tok imam itu semula ke celah punggung dia balik...
JOLOK PUNYA JOLOK, nak betulkan kain tu semula ... tetiba tok imam melompat melatah...siap sebut "oh minah!!" (buat pengatahuan korang minah tu bini tok iman... so nampak sangat selalu gurau atas katil... hahaha.. kantoi..)
then apa lagi... sbb tok iman terlatah...Habis satu jemaah terbatal solat mereka kerana turut terkejut dgn latahan tok imam tadi. Bapak aku yg bermuka merah padam menahan malu dan marah mengheret aku balik ke rumah... nak marah time x boleh sebb bebudak lagikan...Sampai ja rumah.. Apa lagi.... malam tu berbirat punggung aku dirotannya...  kaw2!!! bapak aku bagi.... esok tu aku pi sekolah jalan mengengkang a...  

So pengajaran dia kat sini lau bawak ank pi masjid suruh dia dok barisan budak2 kat belakang.. lau nak ajaq ank solat kat umah... hehehe...


jgn jd mcm gini yer adik2!!!....

4 ulasan:

abang Blogger berkata...

mesti busuk tangan budak tu sebab bontot tuk imam

raja nakal berkata...

hahaha...standard la tok imam lau pakai kain pelekat kdg mana pakai pun under wear... huhuhu

SMK JENAGOR berkata...

hahaha.. kelakor siot,

Dhia BellamiZam berkata...

bole plak nk msok kan balik ea..hahaah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Like Sekarang untuk dapatkan Info terkini

Powered By goldsilver2u