Jumaat, 4 Mac 2011

CERITA LAWAK NAKAL: HUSIN NAK BERBINI

PERHATIAN CECITE DLM BLOG INI TIADA KAITAN SECARA LANSUNG DGN BUDAK KELAS SAYA TETAPI SERACA X LANSUNG TU ADE LA SKIT............ sikit jer!!!

LAWAK :HUSIN NAK KAHWIN DGN HANTU KAK LIMAH.

 "Abang nie, pakai tu elok-elok la sikit" kata Aishah Adam(pasnie aishah je mls panjang2) sambil membetulkan pakaiaan husin. husin tersenyum memandang isterinya. "cantik isteri abang hari nie",usin mencubit pipi aishah dengan lembut. Baru je husin nak cium aishah tetiba datang suara kecil........

"ayah,ayah,cepat la yah," ainul dan hadi  meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar- sabar nak bertolak pulang ke kampung. "yelah,yelah, ayah dah siap nie"(ngan muka potong stimnyer). aishah hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan kerenah anak-anak mereka yang comel dan manja.

"abang......,dah lama kita tak balik kampung macam ni,ye?" . "iyelah, maklumlah abang sibuk dengan perniagaan. (husin kerja sebagai farmasi siap ade 10 outlet farmasi). Baru kali nie abang ada peluang untuk cuti panjang." husin berkata kepada isterinya tercinta.
Perjalanan daripada puncak alam ke kedah mengambil masa 5jam. ainul dan hadi dah terlelap tido kat kerusi belakang. Begitu juga isterinya, aishah " tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," husin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit husin menekan minyak keretanya. Semakin lama menekan pedal semakin laju keretanya
( hypothesis nie cikgu sains husin dulu ajar) . Husin dah  x sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan honda civicnya mula memecut. Husin cilok kiri, cilok kanan... baik punya cilok.... kira micheal summacerrrrrr( bkn nama sebenar tp bunyi dekat sama) pun x leh buat mcm husin. habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul husin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.
"eh abang, kenapa bawa laju sangat nie.?" tetiba-tiba aishah terjaga dari tidurnya. " tak ada apa la sayang, rilek ye sayang..... nanti cepat sikit sampai kampung nanti." "sabar bang,sabar. Biar lambat tak apa.... jangan laju sangat.. aishah takut" aishah cuba memujuk husin supaya memperlahankan kenderannya. tak pa sayang.. tak ada apa-apa," husin terus memotong bas ekspress di depannya tanpa was-was.
"Haaa... kan, tengok. tak ada apa-apa kan?"kata husin stelah mencilok bas ekspress tadi. " sudah la tu bang." " haaaaa tu ade satu lagi bas ekspress. sayang tengok abg cilok yer.." husin masukkan gear 3 dari gear 1.. pedal minyak ditekannya hingga  terkena lantai.

husin cilok kanan ... cilok kiri dan didepanya tersergam sebuah lori  balak yang besar dan
BANGGG!!!!!!!!

"husin...... bangun husin " sayup- sayup terdegar suara emaknya memangil. husin membuka matanya. dia terlihat maknya disitu.  " Mana aishah mak? macamana dengan aishah mak? hadi ,ainul.... mana anak-anak saya mak? bertubi-tubi husin menyoal emaknya. husin  tak dapat menahan kesedihanya lagi. husin menangis semahu-mahunya sambil meraung-raung menyalahkan dirinya  di depan emaknya...

Emaknya memandang usin tepat-tepat." macammana dengan isteri husin  mak?" husin terus menagis.

PANGGGGGGGGG!!!!

kepala husin terteleng ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba.. husin terdiam..  Kenapa tampar husin mak? tanya husin...

"Banyak la engkau punya isteri! kerja pun malas.. ada hati nak berbini... tu la... tido lagi senja-senja macam nie! dah! bangun pergi sembahyang! emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....
.... Dan husin tersengih keseorangan... bapak malu beb!!! lau aku dah masukkan muka dalam air ..

image credit to syimaabdraif

3 ulasan:

c.i.k.m.a.d.i.e berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Nurul Akhmal Abd Ghani berkata...

hahah giler x boley bla.. semangat berangan.. siap ade anak 2 org kot.. hahahaha

Dhia BellamiZam berkata...

bhahaha..xbole bla..ade ank lgi 2..huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Klik Like Sekarang untuk dapatkan Info terkini

Powered By goldsilver2u